0
0

مصرف قارچ خوراکی کمک کننده به تقویت سیستم ایمنی بدن برای مبارزه با سرما خوردگی

3762 بازدید

مصرف قارچ خوراکی  کمک کننده به تقویت سیستم ایمنی بدن برای مبارزه با سرما خوردگی

 

همه ما در مورد ویتامین D و مزایای آن برای سلامت استخوان صحبت می کنیم و می دانیم که برای سیستم ایمنی نیز امری مهم محسوب می شود. شما می توانید ویتامین D را از طریق مصرف قارچ که یک منبع عالی برای تأمین ویتامین D است و  باعث افزایش بهره وری بدن از گلبول های سفید خون می شود که به نوبه خود به شما کمک می کند در برابر میکروب های اطراف مقاوم شوید.

 

استفاده از گیاهان دارویی و انتخاب مواد غذایی سالم به عنوان ابزاری برای جلوگیری و معالجه سرماخوردگی و آنفولانزا صحبت می کند. داروهای گیاهی هزاران سال است که برای درمان انواع بیماری ها استفاده می شود ، اما در بسیاری از فرهنگ ها ، قارچ ها به حفظ سلامتی نیز کمک کرده اند – از جمله جلوگیری از سرماخوردگی ، آنفولانزا و سایر بیماری های شایع زمستان.

مهم نیست که بخواهید از سرماخوردگی ، سرفه ، آنفولانزا یا بیماری جلوگیری کنید ، پیشگیری بسیار مهم است. سیستم ایمنی بدن برای افزایش شانس ما در پیشگیری از بیماری های بهداشتی ، به عوامل مختلفی نیاز دارد تا در حداکثر “ظرفیت” فعالیت کنند. خواب منظم و با کیفیت خوب یکی از عوامل است. یک رژیم غذایی و مکمل مناسب برای اطمینان از اینکه بدن شما از تمام مواد مغذی مورد نیاز روزانه برخوردار باشد نیز بسیار مهم است. شستن دستها مهم است. با این حال ، برای سالم نگه داشتن سیستم ایمنی بدن ، پرهیز از مصرف قندهای فرآوری شده بسیار مهم است. مطالعات به وضوح نشان داده اند که مصرف 20 قاشق چایخوری شکر ، (دو عدد نوشابه متوسط ​​12 اونس) پاسخ ایمنی بدن را سرکوب می کند. خواندن برچسب ها و دانستن مکانهای قند شکر در غذاهای فرآوری شده بخشی از پروتکل پیشگیری خوب است.

همه قارچ ها منبع سالم بسیاری از مواد مغذی ضروری و ترکیبات فعال زیستی درمانی به حساب می آیند. Agaricus bisporus ، که بیشتر به عنوان قارچ دکمه فروشگاهی شناخته می شود ، مهمترین قارچ تجاری در جهان است. مواد مغذی غنی مانند کربوهیدرات ها ، پروتئین ها ، چربی ها ، فیبرها ، مواد معدنی و ویتامین ها در این قارچ وجود دارد. علاوه بر این ، از آنجا که این قارچ ها دارای مواد فعال مانند پلی ساکاریدها ، لیپوپلی ساکاریدها ، اسیدهای آمینه ضروری ، پپتیدها ، گلیکوپروتئین ها ، نوکلئوزیدها ، تری پپنوئیدها ، لکتین ها ، اسیدهای چرب هستند ، گزارش شده است که آنها دارای ضد میکروب ، ضد سرطان ، ضد دیابتی و … هستند. فعالیتهای آنتی اکسیدانی ضد فشار خون ، محافظت کننده کبدی و قدرتمند.

قارچ ها به عنوان انباشته کننده عالی مواد معدنی از محیطی که در آن رشد می کنند شناخته شده اند. Agaricus bisporus منبع عالی پتاسیم ، سدیم ، آهن ، روی ، مس ، سلنیوم و منگنز است.

 

منابع:

دکتر ویلیام سیرز

مزایای تغذیه ای و دارویی Agaricus Bisporus. مصطفی ندیمیم اووید ، همکاران. آل مجله میکروبیولوژی ، بیوتکنولوژی و علوم غذایی 2007

 

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://yektafarm.com/?p=1307
اشتراک گذاری:
واتساپتوییترفیسبوکپینترستلینکدین
yekta_admin
مطالب بیشتر
برچسب ها:

نظرات

1 نظر در مورد مصرف قارچ خوراکی کمک کننده به تقویت سیستم ایمنی بدن برای مبارزه با سرما خوردگی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *