0
0

بی ضرر و سالم؛ تولید رنگ مصنوعی سازگار با محیط زیست از قارچ

798 بازدید

گروهی از محققان موسسه بیوانرژی وابسته به وزارت انرژی آمریکا موفق به تولید نوعی رنگ مصنوعی سازگار با محیط زیست با استفاده از رنگدانه های آبی به دست آمده از نوعی قارچ شده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تک اکسپلوریست، رنگدانه های یادشده توسط نوعی میکروب تولید می شود که کاملاً بی ضرر و سالم هستند و استفاده از آنها به جای رنگ های مصنوعی موجود در بازار به کاهش آسیب های وارد شده به محیط زیست کمک شایانی می کند.

رنگدانه های به دست آمده بدین شیوه از کیفیت و قابلیت های رنگ مصنوعی برخوردارند و از آنها می توان برای تولید رنگ های مختلف استفاده کرد. این اولین بار است که از گیاهی مانند قارچ برای تولید رنگهای پایدار و متنوع و سازگار با محیط زیست استفاده می شود.

این فرایند هزینه زیادی نداشته و موجب تولید سموم آلوده کننده محیط زیست نیز نمی شود. از سوی دیگر این کار چندان وقت گیر هم نیست. ولی تجاری سازی فرایند یادشده هنوز مستلزم صرف وقت است.

رنگدانه های شناسایی شده در قارچ ها برای تولید رنگ حاوی آنزیمی موسوم به NRPS هستند که میکروب ها و قارچ ها از آنها برای نگهداری و حمل برخی مولفه های حیاتی استفاده می کنند. NRPS از قابلیت تبدیل دو نوع آمینواسید به رنگدانه های آبی برخوردار است

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://yektafarm.com/?p=1293
اشتراک گذاری:
واتساپتوییترفیسبوکپینترستلینکدین
yekta_admin
مطالب بیشتر
برچسب ها:

نظرات

0 نظر در مورد بی ضرر و سالم؛ تولید رنگ مصنوعی سازگار با محیط زیست از قارچ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.