0
0

برگزاری نخستین مسابقه آشپزی با قارچ در اصفهان

1889 بازدید

نخستین  مسابقه و جشنواره آشپزی با قارچ در اصفهان با هدف آشنایی با خواص این ماده خوراکی در جمع شهروندان و فعالانی در زمینه تولید قارچ با اجرای برنامه های شاد و مفرح برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت قارچ یکتای سپاهان، نخستین جشنواره آشپزی با قارچ با هدف آشنایی با خواص این ماده خوراکی در جمع شهروندان محترم اصفهان و فعالانی در زمینه تولید قارچ برگزار شد.

مدیرعامل شرکت قارچ یکتای سپاهان هدف از برگزاری جشنواره آشپزی با قارچ در اصفهان را، افزایش مصرف سرانه قارچ بعنوان غذای سلامتی و گامی در راستای پایدار سازی واحدهای تولیدی اعلام کرد.

علیرضا الماسی افزود: دومین جشنواره قارچ در کشور در استان اصفهان با محوریت انجمن صنفی پرورش دهندگان قارچ ایران برگزار شد و خوشحالیم که از این طریق مردم آگاهی خوبی از این محصول ارزشمند غذایی پیدا می کنند.

وی با اشاره به اهداف این برنامه تصریح کرد: گسترش این قبیل برنامه ها با هدف افزایش مصرف سرانه قارچ به عنوان غذای سالم، افزایش سطح سلامتی جامعه و گامی در جهت پایدار نمودن واحد های تولیدی سطح کشور و منطقه است.

مدیرعامل قارچ یکتای سپاهان با تاکید بر تولید ۱۳ هزار تنی محصول قارچ در اصفهان با ۲۵ واحد تولیدی اظهار کرد: سلامتی و در درجه دوم رونق تولید واحدهای پرورش قارچ و اشتغال زایی می تواند از جمله موارد مهم در توسعه قارچ در کشور به شمار آید.

وی نگاه اشتغال زایی واحد های صنعتی را یکی از موارد مهم قلمداد کرد و گفت: شرکت قارچ یکتای سپاهان با بکارگیری ۴۵۰ نفر به صورت مستقیم و ۲ هزار نفر غیر مستقیم، قدمی راسخ در راستای اشتغالزایی را برداشته است.

دکتر حسن افشار، رئیس انجمن پرورش دهندگان قارچ کشورنیز از تولید ۱۲ میلیون تن قارچ در جهان خبر داد که سهم چین ۷ میلیون تن در رده اول و ایران با تولید ۱۵۲ هزارتن، رتبه ششم درجهان را دارد.

وی مصرف سرانه قارچ در کشور را ۲/۱ تا ۵/۱ کیلو اعلام کرد که در مقایسه با کشورهای دیگر پایین است و بنظر می رسد در معرفی این محصول ارزشمند به هموطنان، قصور کرده ایم.

افشار در ادامه، از تولید ۱۸۰ هزار تن قارچ در سال جاری خبر داد.

زهرا سعیدی نماینده مبارکه در مجلس شورای اسلامی نیز در این برنامه حضور یافت و گفت: مبنای خدمت این است که مردم به راحتی بتوانند شغل ایجاد کنند و به راحتی زندگی سالمی داشته باشند.

سعیدی افزود: باید به گونه ای قدم برداشت که اقتصاد کشور از وابستگی به نفت دور شود تا شاهد پیشرف باشیم.

سه نفر نخست  به ترتیب حسین مومنی با پخت قرمه سبزی با قارچ، مهدی سیلایی با پخت کته قالبی با قارچ و حسین امینی خواه با پخت بریانی با قارچ برنده نخستین دوره جشنواره آشپزی با قارچ در اصفهان شدند و سکه بهار آزادی دریافت کردند،همچنین پنج منتخب جایزه نقدی یک میلیون تومانی و 10 کارت هدیه 500 هزار تومانی و بنا  به دلیل استقبال شرکت کننده گان 5 کمک هزینه مشهدمقدس به مبلغ10،000،000 ريال  از طرف آقای مهندس علیرضا الماسی اضافه شد.

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://yektafarm.com/?p=1298
اشتراک گذاری:
واتساپتوییترفیسبوکپینترستلینکدین
yekta_admin
مطالب بیشتر
برچسب ها:

نظرات

0 نظر در مورد برگزاری نخستین مسابقه آشپزی با قارچ در اصفهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.