0
0

روش انتخاب و پخت قارچ

748 بازدید
  1. در هنگام خرید، قارچ هایی که دارای بافت سفت، محکم، رنگ یکنواخت و فاقد لکه را انتخاب کنید. سطح کلاهک نبایستی پلاسیده و یا چسبناک باشد.
  2. در هنگام خرید به زیر کلاهک توجه کنید، قارچ هایی را خریداری کنید که تیغه های لامل آن کاملاً بسته و در غیر این صورت از ارزش بازاری کاسته و باید با مبلغ کمتری خریداری نمایید.
  3. توجه نمایید که قارچ ها نبایستی تغییر رنگ یافته، صدمه دیده، ترک دار و دارای لکه های نرم باشند، چنین عاملی از ارزش بازاری آن کاسته می گردد.
  4. پس از خرید قارچ ها، آن ها را از بسته بندی خارج و درون یک ظرف تمیز قرار دهید، سپس روی قارچ ها را با یک حوله و یا دستمال کاغذی بپوشانید و درون یخچال “به مدت چهار روز” قرار دهید.
  5. اگر قصد مصرف و یا پختن قارچ ها را ندارید از شستن آن ها خودداری کنید. در ضمن از آن جایی که قارچ ها به آب بسیار نفوذ پذیرند، نباید هنگام تمیز کردن شان زیاد از آب استفاده کرد، چرا که قارچ ها قوام خود را از دست می دهند.
  6. قارچ ها را می توان به صورت خام، سرخ کرده و آب پز مصرف کرد. ولی آب پز نمودن باعث از بین رفتن ویتامین های گروه B می شود.
  7. در هنگام تمیز نمودن قارچ ها از یک برس و یا مسواک تمیز و یا یک حوله کاغذی مرطوب استفاده کنید.
  8. برای جلوگیری از تغییر رنگ پیدا کردن قارچ های برش داده شده و یا خرد شده می توانید روی قارچ ها آب لیموی تازه چکانیده شود.
  9. در هنگام تهیه غذای قارچ توجه داشته باشید، از ماهی تابه ی آلومینیومی استفاده نکنید، چرا که باعث سیاه شدن قارچ ها می شود
  10. قارچ های خوراکی غذای مناسبی برای افراد دیابتی، گیاه خوار, با فشار خون بالا و چاق می باشند. سعی کنید تا در هنگام سرخ کردن قارچ ها، بیش از 7 دقیقه و در دمای بالا انجام نگیرد.
آیا این مطلب را می پسندید؟
https://yektafarm.com/?p=1279
اشتراک گذاری:
واتساپتوییترفیسبوکپینترستلینکدین
yekta_admin
مطالب بیشتر

نظرات

0 نظر در مورد روش انتخاب و پخت قارچ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.