0
0

خوراک گوشت و قارچ

1169 بازدید

مواد مورنیاز

  1. سیب زمینی : 4 عدد
  2. گوشت چرخ کرده : 250 گرم
  3. پیاز : 1 عدد
  4. قارچ : 250 گرم
  5. فلفل دلمه ای : یک عدد کوچک
  6. شیر : 4 قاشق غذاخوری
  7. نمک، فلفل و زردچوبه : به مقدار کافی
  8. رب گوجه: 2 قاشق غذاخوری
  9. آویشن : 1 قاشق چایخوری

  1. سیب زمینی ها را در قابلمه آب جوش بریزید و بگذارید خوب آب پز و نرم شوند. بعد از خنک شدن، آنها را پوست بکنید و با پوره ساز یا گوشتکوب به خوبی له کنید.
  2. شیر را به سیب زمینی له شده اضافه کنید. کمی هم نمک بزنید و مخلوط کنید. حال برای تهیه گراتن، پوره سیب زمینی آماده شده را کف ظرف مورد نظر یکنواخت پهن کنید.
  3. قارچ را خرد کنید و در تابه روغن بریزید. وقتی آب قارچ کشیده شد کمی آن را تفت بدهید تا پخته شود و آن را کنار بگذارید. پیاز را کاملاً ریز کنید و در روغن تفت بدهید تا شروع به طلایی شدن کند. سپس کمی زردچوبه به آن بزنید. گوشت چرخ کرده را نیز اضافه کنید. نمک، فلفل و کمی دیگر زردچوبه بزنید. به تفت دادن ادامه دهید تا رنگ گوشت عوض شود. رب گوجه را اضافه کنید و 3-4 دقیقه دیگر تفت بدهید. سپس قارچ را به آن اضافه کنید و از روی شعله بردارید.
  4. تا اینجا غذا آماده است. میتوانید مخلوط گوشت و قارچ را روی پوره بریزید و به همین شکل سرو کنید. اما برای تهیه گراتن مخلوط را در ظرف پوره بریزید و آن را یکنواخت پهن کنید.
  5. پنیر موزورلا را روی سطح خوراک بپاشید. مقداری هم آویشن روی آن بپاشید. (میتوانید از آویشن در مخلوط گوشت و قارچ هم استفاده کنید.)
  6. ظرف را 20 دقیقه در فر که از قبل با دمای 180 درجه سانتیگراد گرم شده است قرار دهید. در آخر 2-3 دقیقه شعله روی فر را روشن کنید تا رویش هم طلایی شود.

خوراک گوشت و قارچ با پوره سیب زمینی آماده است. آن را برش بزنید و با سس دلخواه نوش جان کنید.

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://yektafarm.com/?p=650
اشتراک گذاری:
واتساپتوییترفیسبوکپینترستلینکدین
yekta_admin
مطالب بیشتر

نظرات

0 نظر در مورد خوراک گوشت و قارچ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.